Isnin, 1 Ogos 2011

Terawih Surau Saujana Impian Surah Al baqarah Ayat 1 hingga 39

Hari Ini Sembahayang Terawih malam kedua alhamdullilah surah Al baqrah 1 hingga 39 dibaca dan dihuraikan oleh Iman muda

Suara Imam seakan akan berimankan  Saad Al Ghamdi

Ayat Ayat Yang amat menyentuh saya ialah hal periha munafik dan fasiq ayat 8 hingga 13 dan termenung sekita bertanyakan diri golongan manakah yang aku ikuti dan terlibat di Malaysia ini

Go to fullsize image
 

A008
Dan di antara manusia ada yang berkata: "Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat"; padahal mereka sebenarnya tidak beriman.  

A009
Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanya memperdaya dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya. (

A010
Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka; dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran).





A011
Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi", mereka menjawab: " Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan".

A012
Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedarinya.
A013
Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang itu telah beriman". Mereka menjawab: "Patutkah kami ini beriman sebagaimana berimannya orang-orang bodoh itu?" Ketahuilah! Sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh, tetapi mereka tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya).

Tiada ulasan: