Sabtu, 4 Ogos 2012

Politik Bulan Ramadan dengan Belia

Pernah kah saya jadi benar benar Anak Muda

Semua insan  akan melaluinya tetapi ada yang tak keluar dari eranya ( Tukar Tiub) ada yang lambat meninggalkannya (DSAI) ada juga yang hanya  lalu dan tak pernah mengecapinya ( Najib Razak) dan ada juga yang hidup dalam satu segmen nya sahaja 


Ini Zaman anak muda saya masa tu Korea tengah berperang kut apa yang saya tahu dari korea hanya mereka ada pasukan bolasepak  dan Syed Ahmad boleh score 3 gol senang senang dengan Korea Selatan 




Tetapi Hari ini Korea ada banyak yang Malaysia Tiada tetapi yang saya amat pasti korea tak ada Mahathir dan Anaknya Towkey Kilang Arak 


Jadi timbul satu soalan penting pemimpin memajukan negaranya atau rakyatnya 


Mana lebih penting pengisisan rakyat atau pengisian pemimpin 


Jadai Kalau DSAI nak ubah cara kempen tak payah lah just get more crowd 


Ini ilham anak muda dahulu apakah ada bezanya didalam asas  perjuangan 






Ilham dari pujangga
Berdiam diri bukan ertinya kau kalah
Biar cercaan sekali datang menimpa
Sudahlah memang adat di dunia
Bersuaralah kamu pada perkara berguna
Itu rahsia orang bijaksana

"Ia anak muda itu tiada mati kerana tergelincir kakinya
tetapi matinya anak muda itu, ialah kerana tergelincir lidahnya
Berdiam dirilah kamu kepada perkara yang bukan-bukan
bersuaralah kamu kepada perkara yang memberi kebaikan.."

Berikanlah tenaga...
Untuk nusa dan negara..
Ini zaman kemajuan..
Jangan kita ketinggalan......

Kasih sesama manusia
Seperti anda sayangkan diri anda
Pandang yang satu kepada yang ramai.. sayang....
Pandang yang ramai kepada yang satu....

"Usahlah ditanya apakah bakti negara untuk kamu
Tetapi tanyalah apakah bakti kamu untuk negara?
Berjasalah kamu untuk keharmonian negara.."

- Kau katakan pada aku sekarang puan..
Apakah pendapat engkau atas kewajibpan muda dan mudi?
Pembela, harapan dan tiang segala bangsa dan negara...

- Bagaimanakah cara yang patut aku tunjukkan kewajibpan ku..?
Kamu mempunyai akal bukan, tepuklah dada tanyalah selera.

Sungguhkanlah hati mu
Pertahankan ibu pertiwi
Jauhkanlah diri mu
Dari perkara yang menrugi..

Maaf mudi dan muda
Ku susun jari sepuluh
Aku bukanlah seorang pujangga
Hanya seorang penyanyi biasa..

Tiada ulasan: