Sabtu, 28 Ogos 2010

Isu Surau Al-Huda — Teo Nie Ching - Dah jadi Isu Perkauman pulak

Pandangan dan Tulisan yang dikeluarkan bukan bagi mengaib , meyinggung atau mefitnah dan tidak boleh ditakrifkan satu penulisan untuk rujukan dan bahan yang boleh dikaitkan untuk mana mana pihak bagi tujuan apa sekalipun Dari Penulis Blog Blog

Masjid ini tak salah saya dibina oleh orang Bukan Islam , No Problemo






28 OGOS —  Ahad 22hb Ogos  sebagai ahli parlimen Serdang YB Teo Nie Ching telah mengunjungi Surau Al-Huda Kajang bertujuan untuk menghulurkan bantuan berbentuk sumbangan kerajaan untuk memperbaiki pagar surau 

Oleh kerana  telah dijemput untuk memberi sepatah dua kata saya dengan secara ikhlas memberikan sedikit penjelasan mengenai program pendidikan kerajaan negeri yang memanfaatkan rakyat Selangor 

Saya menyesal bahawa perkara ini telah menimbulkan perasaan keresahan antara umat Islam negara kita yang dikatakan  menyebabkan kesucian surau dan masjid dipersoalkan 


Jadi ini dikatakan isu Kesucian Masjid :

Ini patut dijelaskan dengan terang kepada umat Islam yang kebanyakan nya daif tentang hukum ini

Apakah hukum perlakuan ini Haram, harus ,makruh, sunat atau wajib dan apakah nas nas yang meyokongnya dan juga jika ada fatwa yang telah dikeluarkan akan perlakuan ini dapat diperjelaskan .

Ini bukan nak menfitnah atau mereka cipta atau menokok tambah : tapi lebih memberi Contoh :

Jika bukan Islam apakah tertibnya ,waktunya kawasannya dan keadahnya beliau memasuki surau 
Contoh jika haram jadi tahu lah contohnya Kontrektor pembaikan tak boleh dari Kalangan orang Islam 

Tidak timbul soal melayu ,India atau Cina .

Saya pun  jadi keliru ni , Apakah yang dikatakan Tazkirah 

YB ni pun satu tak ada ke wakil orang kuatnya dikalangan umat Islam Orang Islam tak boleh masuk DAP ke   Buat jamuan Muhibbah sama macam saya kecil kecil dulu di Pulau Pangkor


Gua rasa eluk gua masuk DAP lah kasi neutralise problem ni mari Tukar Tiub ajak ramai ramai melayu masuk DAP 




Tiada ulasan: