Khamis, 11 April 2013

PutraJaya Husam Musa sudah Tiba

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/305979_4509030445493_1054191183_n.jpg 





11/4/2012 wkatu Isyak
Berkesempatan mengunjungi sahabat lama YB Husam Musa
di Bilik gerakannya di Prinsict 18 /H 
 
Ya Allah kata dia Demo sini 
Oh kawen bersaing dengan saing Demo ni
kawen duduk kajen










Siapa dia Husam Musa di kaca mata anda ,kaca mata saya antara kenalan saya yang sangat displin dirinya 
Ingin saya menceritakan pengalaman saya bersama Husam .Kira kira 12 1/2 Tahun yang lalu  November 2000 Saya mengambil beliau waktu selepas Zohor di Kelana Jaya bersama Rahmang bekas YB Kemaman untuk ke Lunas penamaan Calon YB Saifuddin Nasution 

Saya masih ingat perjalanan kami ke sana tidak banyak berbicara dengan Husam yang lebih membaca buku hampir sepenuh masa di dalam perjalanan hanya berbual ringan . Sampai sahaja di Butterworth kami mencari tempat penginapan memadangkan YB YB tidurlah di HoteL Berlin atas syur saya , Husam sebilik dengan saya agak tersiksa juga kerana saya tak dapat hisap rokok didalam bilik kerana menghormatinya walaupun itu perbelanjaan saya . Dia solat sunat sebelum tidur dan tidur agak awal sebelum pukul 12 

Pukul lebih kurang 4 .45 pagi saya terjaga mendengar suara membaca Alquran oh Husam rupanya masuk sahaja subuh beliau gerak saya dan ajak solat jemaah  selepas itu saya baring semula tetapi belaiu terus membaca buku . Pagi sebelum bertolak beliau ditegur saya dilobi hei mari breakfast ni halal belaka Ha ha Ha ketawa dia Demo ingat kawe orthodox ke Jelas nak muda ni adalah Peminpin dimasa hadapan 

Balik dari Lunas saya terus menghantar nya ke Parlimen . Walaubagaimanapun tak selesai lagi Pol Minta Tolong katanya Songkok tak bawa amabil sebentar kat rumah boleh ke . Oh demo tetapi saya amabilkan juga untuknya . Kalau ini sikap orangnya di memang dikategeori oleh Iman Ghazali sebagai seorang yang wajar dijadikan SAHABAT 



1. Orang yang berakal

2. Orang yang baik akhlaknya.

3. Orang yang soleh
 
4. Jangan bersahabat dengan orang yang tamak dunia.

5. Orang yang benar

Jadi seluruh penguundi putrajaya jadikan lah Husam Musa Sahabat Anda

Tiada ulasan: