Ahad, 1 Mac 2009

Aparteid, DAP Johor Bintang Tiga Serangan Bukit Kepong

Utusan Malaysia 1 Mac

Aparteid, DAP dan Yahudi



Satu demi satu asakan terhadap kedudukan orang Melayu dan gelombang asakan itu semakin kuat.

Ahli Dewan Undangan Negeri Skudai, Dr. Boon Cheng Hau yang juga ketua pembangkang di Johor menyatakan bahawa amalan membantu golongan bumiputera (bumiputeraisme) menyamai ideologi aparteid sebagaimana yang pernah dialami oleh warga kulit hitam di Afrika Selatan.

Awang tidak berhajat mengulas panjang. Sudah berulang kali hal seperti ini dibangkitkan dan telah banyak kali juga diberi penjelasan.

Yang pasti dakwaan beliau adalah keterlaluan. Tetapi Awang boleh faham kerana itulah pemikiran DAP yang sememangnya mahu menafikan realiti sejarah, kontrak sosial dan perlembagaan demi mencapai agenda agung mereka iaitu menjadikan Malaysia sebuah republik.

Golongan tersebut sudah jadi kaduk naik junjung. Mereka sentiasa mahu lebih tetapi tidak mahu bertolak ansur apatah lagi memberi apa yang sepatutnya diberi. Jika benar, Dr. Boo mahu memperjuangkan kesamarataan dan keadilan, beliau sepatutnya menyokong terlebih dahulu sistem sekolah satu aliran dan menggunakan satu bahasa sebagaimana yang diamalkan di seluruh dunia. Jika tidak, pendekatan politik beliau dan DAP, tidak ubah seperti gerakan Yahudi yang akhirnya mengambil hak golongan majoriti sebagaimana nasib yang menimpa rakyat Palestin. Gerakan itu sudah bermula dan tanda-tandanya semakin jelas. Jika Dr. Boo boleh membuat andaian keterlaluan, Awang juga boleh.

BISIK-BISIK AWANG SELAMAT







Huraian Sangkalukabuana



Amalan membantu golongan bumiputera (bumiputeraisme)Khusus nya orang Melayu menyamai ideologi aparteid Adakah dakwaan beliau keterlaluan dan Benar

atau pun petikan dari teks yang panjang di salah maknakan



Walaubagaimanpun mari kita lihat sedikit sejarah





Kontrak Sosial

Istilah ini sebenarnya tidak wujud dalam Perlembagaan Persekutuan 1957 tetapi dari perspektif lain, kontrak sosial sememangnya wujud dalam sejarah negara dan permuafakatan yang dicapai itulah yang mentakrifkan negara kita dan seterusnya menentukan sifat negara.

Tujuannya

Adalah penting bagi generasi kini benar-benar memahami perkara yang tersirat di sebalik kontrak sosial ini. Mereka perlu diingatkan bahawa kontrak sosial ini telah memberi keseimbangan hak setiap kaum di Malaysia bagi menjamin keamanan negara terus berkekalan.

13 Mei



Parti Gerakan Rakyat Malaysia (Gerakan), Parti Tindakan Demokratik (DAP) dan Parti Progresif Rakyat (PPP) menang 25 buah kerusi dalam Dewan Rakyat manakala PAS menang 12 kerusi.

Sebab terjadinya Peristiwa 13 Mei 1969 adalah perarakan kemenangan pihak pembangkang. Penyokong-penyokong Parti Gerakan telah mengutuk dan menghina orang-orang Melayu semasa mengadakan perarakan di jalan-jalan raya di sekitar Kuala Lumpur



pihak pembangkang. Di sini letaknya rumah Menteri Besar Selangor ketika itu, Dato' Harun Idris.

Dikatakan kaum Cina yang menang telah berarak dengan mengikat penyapu kepada kenderaan mereka sebagai lambang kemenangan mereka menyapu bersih kerusi sambil melaungkan slogan. Ada pula pendapat yang mengatakan penyapu tersebut sebagai lambang mereka akan menyapu ('menyingkir') orang-orang Melayu ke laut. Dalam masyarakat Melayu, penyapu mempunyai konotasi yang negatif (sial). Ada yang mencaci dan meludah dari atas lori ke arah orang Melayu di tepi-tepi jalan.

Perarakan kematian Cina

Di Jinjang, Kepong, kematian seorang Cina akibat sakit tua diarak sepanjang jalan dengan kebenaran polis. Namun perarakan kematian bertukar menjadi perarakan kemenangan pilihan raya dengan menghina Melayu.

Pada hari Selasa 13 Mei, Yeoh Tech Chye selaku Presiden Gerakan memohon maaf di atas ketelanjuran ahli-ahlinya melakukan kebiadapan semasa perarakan. Yeoh menang besar di kawasan Bukit Bintang, Kuala Lumpur. Tapi permohonan maaf sudah terlambat.

MINTA MAAF LAH TAPI BANYAK BLOGERS LEBIH LAGI MELAYU PANTAI TIMUR DAN ,YANG SORAK DI RUMAH MENTERI BESAR TEMPOH HARI TAK NAMPAK DAN SEDAR DAN MUNGKIN TAK FAHAM KENAPA KEPIMPINAN MELAYU ADALAH MESTI BAGI TANAH MELAYU .



MAKA DI ILHAMKANLAH



Dasar Ekonomi Baru (DEB) (1970-1990) di Malaysia diperkenalkan pada tahun 1971 oleh Perdana Menteri Tun Abdul Razak Dato' Hussein. Matlamat tersurat DEB adalah untuk mencapai perpaduan negara dan integrasi nasional dan ianya telah digubal dalam konteks strategi serampang dua mata untuk:

  • mengurangkan dan akhirnya membasmi kemiskinan dengan meningkatkan pendapatan dan menambah peluang-peluang pekerjaan untuk semua rakyat Malaysia tanpa mengira kaum; dan
  • mempercepatkan proses penyusunan semula masyarakat Malaysia untuk memperbetulkan ketidak seimbangan ekonomi supaya dapat mengurang dan seterusnya menghapuskan pengenalan kaum mengikut fungsi ekonomi.

Dasar ini telah digantikan dengan Dasar Pembangunan Nasional (DPN).

Ekonomi punca nya



Perang kerana Ekonomi

Tukar Kerajaan kerana Ekonomi

Negara Hura hara Kerana Ekonomi



Jadi perlu Adil walaupun ia ideal atau pun retorik tetapi ia tetap akan menjadi teras kepimpinan



Boleh kah Kuasa Pemerintahan di seimbangkan .British sudah cuba tetapi gagal ingat Bintang Tiga Orang Johor /Perak lama ingat ungkapan nya



" Bagi bangsa dia memerintah 5 hari beribu orang melayu mati ":



Ingat 13 Mei baru menang lebih sedikit



"Ingat Punca 13mei berputik antara pergaduhan Nelayan Pangkor dan Pantai Remis "



Adakah ini perkara ketiga dalam sejarah pahit Tanah melayu bermula dengan Menteri Besar dari Pangkor dan Menteri Besar kedua dari pantai remis





Ekonomi



Kenapa Tiada Kontraktor Melayu dapat kerja Pembinaan di Genting Highland

Semuanya tak bagus ke / Satay Hj Shamsuri pun tak boleh masuk



Kenapa Kedai akssoseri kereta tiada pengusaha Melayu - nak cari 10 orang melayu bidang itu memang tak ada ke



Bolehkah orang melayu bertapak di pasar borong



Berapa orangkah Top Management Public bank ,Chatered Bank , Hong Kong Shanghai Bank Orang Melayu .



Kenapa Kontraktor Melayu susah dapat kredit dari Hardware



Banyak lagi kalau nak di KOREK KOREK KOREK



Saya pernah bekerja di Chatered bank , Pernah kerja di Gomen , Berniaga pula sendiri skrg , adakah Faktor perkauman pilih kulit ada di tiga tiga tempat ini



Jawapannya Sendiri Mahu Ingat



Huraian nya Kempimpinan Melayu adalah yang terbaik dalam sejarah Tanah Melayu

















Tiada ulasan: